Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teorie relativity - jak na středoškolské úrovni rozvíjet její pochopení
Ryston, Matěj ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Novotný, Jan (oponent) ; Šlégr, Jiří (oponent)
Cílem této dizertační práce je najít a zrealizovat možné způsoby podpory pochopení teorie relativityu žáků druhého stupně základní školy a středoškolských studentů.Na začátku práce je provedena rešerše současného stavu výzkumu a vývoje v oblasti vzdělávání teorie relativity na daných stupních škol, zejména v souvislosti s miskoncepcemi a dalšími překážkami učení. Dále jsou zmapovány studentům dostupné zdroje informací o relativitě v podobě knih a dalších internetových zdrojů a to jak v češtině, tak v angličtině. Následuje výzkum týkající se obsahu relativity v českých kurikulárních dokumentech a dotazníkový výzkum mezi českými gymnaziálními učiteli fyziky ohledně současného stavu výuky relativity na jejich školách. Na základě těchto výzkumů bylo učiněno rozhodnutí vytvořit učební materiály zaměřené na obecnou teorii relativity.Vnávaznostina analýzuvybraného počtu učebnica polo-populárních knih o relativitě byl vytvořen učební web pro zájemce o obecnou relativitu, a také několikahodinová učební sekvence, kterou mohou učitelé fyzikypoužít vesvých hodinách pro seznámení studentů se základními myšlenkami obecné relativity. Vývoj a ověření těchto materiálů jsou v práci detailně popsány.
Využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky
Horálková, Zuzana ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá metodou zážitkové pedagogiky a jejími aplikacemi pro fyzikální vzdělávání. Na zážitkovou pedagogiku je pohlíženo jako na jeden z možných prostředků pro naplnění cílů vzdělávání. První částí práce je úvaha nad smyslem vzdělávání, kde je mj. nabídnuta čtenáři odpověď na to, proč se zážitkovou pedagogikou zabývat. Dále jsou popsány teoretické základy zážitkové pedagogiky - výraznou část tvoří Kolbův cyklus učení a s ním spojené učební styly, také je zmíněna zóna růstu. Je věnována pozornost i tomu, jak je v zážitkové pedagogice pohlíženo na učitele a žáka. Po vybudování teoretic- kého základu je práce orientována prakticky. Věnuje se tomu, co je pro učitele důležité při tvorbě a uvádění aktivit. Dále následují již konkrétní návrhy aktivit využívajících metodu zážitkové pedagogiky, které jsou realizovatelné primárně mimo školní vyučování (např. při vícedenním školním výletě). Dotýkají se rozmanitých fyzikálních témat (jako je např. optika, akustika, astrofyzika). Je v nich kladen důraz na vlastní zkušenost a prožitek žáků. Navrhované aktivity mohou sloužit jako doplněk běžné školní výuky tím, že nabízí žákům poznat fyziku z jiné perspektivy. 1
Základní modely jednoduchých elektrických obvodů a jejich využívání ve výuce fyziky
Vítková, Miriam ; Dvořáková, Irena (vedoucí práce) ; Koudelková, Věra (oponent)
V práci se zabývám jednoduchými modely elektrických obvodů, které jsou používané ve výuce fyziky. Nejprve jsem z dostupných zdrojů vybrala přehled modelů, které jsem následně hodnotila, zda jsou k předvádění ve třídách při vyučování vhodné či se spíše hodí pro diskuzi ve třídě a společné hledání chyb. Pro malý přehled reálně používaných modelů ve výuce fyziky jsem zvolila rozhovory s učiteli a internetový dotazník. Zjistila jsem, že existuje celá řada různých jednoduchých modelů elektrických obvodů, avšak ne každý je úplně vhodný pro prezentaci ve třídě bez následné diskuze o chybách. A také, že jsou učitelé, kteří rádi ve výuce elektřiny modely používají, ale také tací učitelé, kteří nechtějí modely žákům předvádět, protože si nejsou jisti, zda by je žáci správně interpretovali.
Experiment s jednoduchými pomůckami
BARTL, Adam
Tato diplomová práce "Experiment s jednoduchými pomůckami" se zabývá přípravou pokusů vytvořených z předmětů každodenní potřeby nebojinak běžně dostupnými předměty. Experimenty jsou zaměřeny na výukovou oblast kapalin. Pokusy jsou navrženy tak, aby si je žáci mohli vyzkoušet i sami doma. K těmto pokusům jsopřipraveny žákovské pracovní listy, které jsou uvedeny v přílohách. Tyto žákovské listy slouží jako vedení žáků v samostatné práci. Žáci si podle nich mohou vyzkoušet samotný pokus a zopakovat látku s ním spojenou.
Užití internetu při výuce fyziky na ZŠ
MARYŠKA, Petr
Diplomová práce ?Užití internetu při výuce fyziky na ZŠ? pojednává o možnosti využití internetu jako pomůcky při výuce fyziky na ZŠ. Jeho využití nejenom při výuce by vedlo ke zlepšení počítačové gramotnosti učitelů a žáků. Naplnily by se klíčové kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní, sociální a personální, občanské a pracovní. Praktická část diplomové práce obsahuje poznatky z výuky fyziky v 8. třídě ZŠ kde jsou porovnány výsledky při využití internetu ve výuce a výuka bez využití internetu. Déle jsou zde odkazy a recenze vybraných fyzikálních www stránek a jejich využití ve výuce. V poslední části práce je dotazník pro učitele fyziky na ZŠ a jeho vyhodnocení.
Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
MATĚJŮ, Petr
Diplomová práce "Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ" poskytuje základní orientaci v problematice použití audiovizuální techniky v prostředí základní školy, se zaměřením na začlenění videozáznamů do výuky fyziky na druhém stupni. Popisuje možnosti využití zdrojů videosekvencí na internetu i návod na jejich úpravu a na vlastní tvorbu. Práce se opírá i o zkušenosti z praktické činnosti - začlenění konkrétních videosekvencí do dvou vybraných témat ve výuce fyziky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.